בעיה נפוצה – מכשיר נעול/ SIM LOCK 

ייתכן והטלפון הסלולרי שברשותך הינו מבין המכשירים שנקנו בעבר ממפעילות הסלולר או ממקור אחר בישראל או בחו"ל והוא "נעול" למעבר  ולשימוש בכרטיס סים של מפעיל סלולרי אחר.

בישראל קיים חוק שאוסר על המפעילות או משווקים וספקי ציוד קצה סלולרי אחרים בישראל  לנעול את הטלפון הסלולרי לשימוש בכרטיס SIM של מפעיל מסוים בלבד. לכן, מכשירים שנמכרו אחרי ינואר , 2011 אמורים להיות חופשיים לשימוש באמצעות  כל כרטיס SIM. גם אם רכשת את המכשיר לפני ינואר 2011, המפעיל או משווק ציוד הקצה הסלולרי שברשותך מחויב לשחרר את הנעילה, אם היא קיימת, ללא כל תשלום מצדך.

יחד עם זאת, קיבלנו דיווחים מלקוחות שהתקשו במעבר לרשת גולן טלקום והתברר שהטלפון שברשותם חסום בנעילת סים.

 

איך יודעים אם המכשיר נעול? 

  1. קיבלת את ה- sim החדש מגולן טלקום , הפעלת אותו הכנסת למכשיר ואתה רואה שהמכשיר הינו ללא קליטה ולא ניתן להוציא שיחות ממנו, או לקבל שיחות באמצעותו (המתקשר אליך מגיע מיידית למשיבון): יתכן וזאת בעיה של מכשיר נעול.
  2. ישנם מכשירים שמציגים Invalid SIM / סים לא תקין בשדה שבו אמורה להיות רשומה שם הרשת (צד שמאל למעלה). זו אינדיקציה חד משמעית לנעילה.
  3. באייפון ניתן לבדוק האם הטלפון נעול: היכנס ל- הגדרות->כללי->אודות: אם בשורת "מפעיל" מופיע שם של מפעיל אחר (למשל Pelephone) אז המכשיר נעול.
  4. במכשירי מוטורולה מדגמים ישנים אם מופיע החיויי של  "subsidy password" זו אינדיקציה חד משמעית לנעילה.

 

איך פותחים מכשיר נעול? 

פונים למפעיל או למשווק - החנות ממנה נרכש הטלפון הנעול שברשותך ומבקשים ממנו לפתוח את המכשיר לכל SIM, וזאת ללא כל עלות מצדך.

ניתן לפנות גם ליבואן הטלפון שברשותך או למעבדה מוסמכת ולבקש את עזרתם, אך במקרה זה ייתכן ותתבקש לשלם עבור הפתיחה.

 

לידעתכם

  • לצערנו לא ניתן לפתוח את הטלפון הנעול בשיחת טלפון עם נציג השירות במוקד גולן טלקום
  • מומלץ לפנות למוקד השירות של המפעיל הסלולרי (או החנות או היבואן) ממנו נרכש הטלפון הנעול שברשותך, או למעבדה מוסמכת
  • אם נציג המפעיל הסלולרי טוען שעליך להגיע למרכז שירות, אתה יכול לומר שאתה מכיר אנשים שפתחו להם את הנעילה בשיחת טלפון בתהליך הנקרא Over The Air. לעיתים ניתן לבצע הפעולה בהנחייה טלפונית של גורם מקצועי מוסמך.
  • תהליך פתיחת המכשיר שונה מדגם לדגם ולכן יש יתרון בהגעה למרכז השירות, לחנות עצמאית או ליבואן.

 

לתשומת ליבך: תהליך שחרור הנעילה של טלפון חסום עלול לעיתים לגרום לחסימה קבועה של הטלפון או לאבדן מלא או חלקי של תכנים השמורים בטלפון.

לכן הנך מתבקש לוודא גיבוי של כל הנתונים, רשומות, תמונות ותוכן כלשהו לפני ביצוע הפעולות להסרת הנעילה.

 

 

להלן טיפים שנאספו ממקורות שונים ואין בהם משום המלצה או הנחייה של גולן טלקום לביצועם-

אנו ממליצים לפנות למפעיל הסלולרי (או לחנות או למעבדה מוסמכת) ממנו רכשת את הטלפון לביצוע שיחרור הנעילה.

מובהר כי לגולן טלקום אין כל אחריות על הטלפון


הנחיות לפתיחת הנעילה במכשיר מסוג אייפון:

1. פונים למפעיל או לחנות ומבקשים לפתוח את הטלפון לכל Sim .

2. מחברים את המכשיר למחשב עם iTunes,  כשה- Sim הישן (של המפעיל הקודם)  בתוך הטלפון.

3. מבצעים גיבוי - כפתור ימני של העכבר מעל המכשיר שמופיע בצד שמאל ברשימה של הDEVICES -> ואז לבחור Backup

4. לאחר סיום הגיבוי (לוקח זמן), יש לנתק את המכשיר מהכבל ולהחליף את ה- Sim ל- Sum החדש של גולן טלקום

5. כעת יש לחבר את המכשיר מחדש למחשב

 

המשך התהליך תלוי בגרסת התוכנה של המכשיר:

 עבור גרסא IOS 5 ומעלה:

1. על הצג תופיע הודעה שדורשת להפעיל שירותי מיקום - יש לאשר

2. תופיע אפשרות לבחור רשת אלחוטית או לחילופין להתחבר לiTunes - יש לבחור בiTunes

3. יש לחבר את המכשיר למחשב עם iTunes ותהליך הפתיחה יבוצע באופן אוטומטי - בסוף התהליך תתקבל הודעה על מסך המחשב "פתיחת מכשיר בוצעה בהצלחה"

 

עבור גרסאות ישנו מIOS 5:

1. יש ללחוץ עם הכפתור הימני של העכבר מעל המכשיר שמופיע בצד שמאל ברשימה של DEVICES -> ואז לבחור Restore from Backup

2. יש לבחור את הגיבוי שבוצע בשלב 3 לעיל (ניתן לזהות לפי שםתאריך)

3. לאחר סיום תהליך השחזור (אורך זמן) המכשיר יהיה פתוח לכל Sim.

 

אם במהלך התהליך קיבלתם את ההודעה הבאה, סימן שהמכשיר שלכם עדין נעול . פנו בבקשה למקור ממנו רכשתם הטלפון כדי להסיר הנעילה:

itunes simlock message

 

 

הנחיות לפתיחת הנעילה במכשיר מסוג נוקיה

  1. פונים לגורם ממנו נרכש הטלפון ומבקשים ממנו לפתוח אותו לכל Sim
  2. נציג השירות אמור לתת לך קוד אותו יהיה עליך לחייג ובסוף החיוג המכשיר ייפתח
  3. התהליך המדויק משתנה מדגם לדגם ולכן פעל ע"פ הוראות נציג השירות של המפעיל ממנו רכשת את הטלפון או גש למרכז השירות שלהם.